Nieuwsbrief Juni 2023

Woordje van het bestuur

Beste leden,

De trainingen zijn vorige week vrijdag gestopt en de clubdag komt er aan. Dat betekent dat dit waarschijnlijk de laatste nieuwsbrief van het lopende seizoen zal zijn, maar …… je weet het nooit!

In deze nieuwsbrief tref je de volgende onderwerpen aan:
• Start trainingen nieuwe seizoen;
• The Black Eagles Kickoff-dag; zaterdag 2 september 2023.
• Geslaagde 1e editie The Black Eagles Cup
• Vacature kledingbeheer;
• De voorzitter aan het woord.
Het belooft aanstaande zaterdag een mooie clubdag te worden. Niet alleen wat betreft het weer, maar ook gezien het aantal aanmeldingen. Wij hopen je dan te ontmoeten.

Veel leesplezier gewenst,

Het Bestuur


Start trainingen nieuwe seizoen

Zet maar vast in je agenda. De trainingen starten weer in de week van 28 augustus.
Het trainingsschema zal nog gecommuniceerd gaan worden voordat het zover is.

The Black Eagles Kickoff-dag; zaterdag 2 september 2023.

Oproep aan alle trainers/coaches van de competitie-spelende teams om je team op te geven voor de kickoff-dag voor het nieuwe seizoen.

Enkele spelregels:
• Opgeven VOOR maandag 21 augustus. De T.C. maakt daarna zo snel mogelijk het speelschema bekend (uiterlijk 25 augustus) via website, trainers-app of mail.
• Voorkeur voor speeltijd mag worden opgegeven, dit biedt alleen GEEN garantie dat deze ook wordt gehonoreerd.
• Tegenstanders worden door de teams zelf uitgenodigd/geïnformeerd. Als er een tegenstander is vastgelegd dit s.v.p. doorgeven aan de T.C. (tc@blackeagles.nl).
• Natuurlijk zijn onderlinge wedstrijden tussen Black Eagles-teams ook mogelijk.
• Elk team heeft 1,25 uur tot 1,5 uur (afhankelijk van het aantal deelnemende teams) de tijd, dit betekent inclusief warmlopen & rust. Met de wedstrijdleiding kan zelf worden bepaald hoe tijd wordt ingedeeld. LET OP; tijd voorbij = stoppen, ook als de ‘wedstrijd’ dan nog bezig is en/of het een gelijkspel betreft.
• Teams dienen zelf hun scheidsrechter(s) en tafel (scorer/timer) te regelen.
Nog vragen of behoefte aan meer informatie? Mail dit dan naar tc@blackeagles.nl. Op de dag zelf zullen de gehele dag leden van het bestuur en/of T.C. aanwezig zijn in de sporthal. Zij zijn beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden.

Tot slot; we kijken uit naar een mooie nieuwe seizoenstart.

Tot zaterdag 2 september!

Technische Commissie The Black Eagles.


Geslaagde 1e editie The Black Eagles Cup

Op zaterdag 13 mei vond de eerste editie plaats van The Black Eagles Cup, een toernooi voor V16 en V18 teams. Op initiatief van Evi van der Linde, speelster V18, werd er een mooi deelnemersveld geregeld met 9 teams in de V16 categorie en 6 teams in de V18 categorie.

De V16 teams waren verdeeld over 3 poules van 3 teams, waarna ze o.b.v. de resultaten in de 1e ronde opnieuw verdeeld werden over 3 poules. Zo speelden alle teams 4 wedstrijden van 20 minuten doorlopende tijd.
De V18 teams speelden in 1 poule allemaal een keer tegen elkaar, wat resulteerde in 5 wedstrijden van ook 20 minuten per team.

De top 3 van beide toernooien was als volgt:

V16 toernooi
1e plaats Wyba uit Wijchen
2e plaats Crackerjacks uit Amersfoort
3e plaats Barons uit Breda

V18 toernooi
1e plaats BAL uit Weert
2e plaats Attacus uit Veghel
3e plaats The Black Eagles

Bij beide toernooien was er ook nog een sportiviteitsprijs, waarvoor na afloop van elke wedstrijd de scheidsrechters 7 punten verdeelden over de beide teams. Bij V16 ging deze prijs naar The Black Eagles 2, bij V18 ging deze naar Wyba uit Wijchen.

Als organisatie kijken wij terug op een zeer geslaagd toernooi wat zeker voor herhaling vatbaar is. Dit blijkt ook uit de vele positieve reacties van o.a. de deelnemende teams.
Vanaf deze plaats willen wij nogmaals onze V16-1 en V18 teams bedanken voor de tafelbezetting, de scheidsrechters voor het uitstekend leiden van de wedstrijden en het wedstrijdsecretariaat voor de goede organisatie van het toernooi.

Organisatie The Black Eagles Cup


Vacature kledingcoördinatie

Eva van der Mars heeft al een aantal jaren, samen met onder anderen Hedi de Bakker, de coördinatie van de kleiding op zich genomen..

Eva heeft aangegeven dat zij, na het opstarten van het nieuwe seizoen, het stokje graag wil overdragen aan een nieuwe coördinator. Hedi zal blijven assisteren.

Wat houdt deze taak in? Aan het begin van het seizoen worden de teamtassen, na controle op compleetheid, door de coördinator uitgegeven. Aan het eind van het seizoen worden de teamtassen weer ingenomen en gecontroleerd. Indien nodig wordt nieuwe kleding besteld. De coördinator is dus ook het aanspreekpunt voor onze kledingleverancier. De teamtassen worden op het Westeind opgeslagen in de zomerperiode.
Kortom, op 2 momenten in het seizoen vraagt deze taak vooral wat werk. Tussendoor valt het reuze mee.

Eva zou graag haar opvolger “inwerken” bij het opstarten van het nieuwe seizoen.
Lijkt deze leuke taak jou iets? Laat het dan even weten door een mailtje te sturen naar bestuurssecretariaat@blackeagles.nl


BS2 in het nieuwe seizoen

Door de vele afmeldingen is het niet gelukt om een BS2 scheidsrecterscursus te organiseren.. Aan het begin van het nieuwe seizoen zal deze zeker gegeven gaan worden.
Let op, een BS2 cursus is NIET vrijblijvend. Alle wedstrijdspelende leden van 14 jaar of ouder dienen in het bezit te zijn van een BS2 certificaat.


De voorzitter aan het woord

Beste Eagles,

Eindelijk weer een corona-vrij basketbalseizoen achter de rug.
Mijn eerste jaar als jullie voorzitter. Een seizoen waar ik zelf meer in de zaal had willen zijn, zeker op de zaterdagen, maar dat gaat het niet worden met een winkel die open is op zaterdag.
Ondanks dat krijg ik, van iedereen die spreek in de hal, mee, dat de sfeer goed is.
Dat doet mij deugt omdat te horen.
Black Eagles is een familie en daar hoort ook een veilige omgeving bij.
We zijn goed op weg om het pad, dat was onderbroken door de corona-jaren, weer op te pakken.
Ik wil iedereen die een steentje heeft bijgedragen, hartelijk danken.
Om dit familie gevoel te versterken is er as zaterdag, 10 juni, de afsluitende BBQ.
Ben zeer blij met het grote aantal aanmeldingen hiervoor, dus misschien tot dan, anders volgend seizoen in de Hazelaar.

Een trotse voorzitter, Quinten Rebergen